неділю, 25 березня 2012 р.

Економістам: таргетування НВВП, поки лише переваги


короткий шматок з сьогоднішнього робочого файлу, трохи редагований
Таргетування НВВП — це коли центральний банк обирає певний рівень або тренд номінального внутрішнього продукту і з допомогою своїх інструментів гарантує виконання цього прогнозу.
Ідею підтримують: Скот Самнер (він чесно наше все!), Пол Кругман, Крістіна Ромер, Ларс Крістенсен, Девід Бекворс.
Таргетування номінального ВВП активно дискутується в академічних колах протягом кількох останніх років з огляду на дискредитацію інфляційного таргетування в умовах значного негативного шоку попиту, який супроводжував останню кризу, і наступних проблем з пасткою ліквідності.
Основними перевагами НВВП як індикатора для монетарної політики є:
  • Повне поглинання шоків попиту (порівняно з частковою протидією інфляційного таргетування).
  • Часткова протидія реальному скороченню випуску в випадку шоків пропозиції (на відміну від інфляційного таргетування, яке в подібному випадку нарощує спад).
  • Стабілізація рівня очікувань зростання, протидія довгостроковим кризовим явищам.
  • Гарантування доходів суб’єктам господарювання, зокрема — податкових доходів бюджету.
  • Ефективна антициклічна дія (не як проциклічне валютне таргетування.
  • Деяка стабілізація ставок
Реалізація таргетування НВВП ґрунтується на:
  • Формуванні номінальних очікувань суб’єктів господарювання (в результаті населення і фірми менше реагують на номінальні шоки).
  • Значних обсягах монетарних інтервенцій (куди більших, ніж в інфляційному)
Приклади застосування: аналогічну політику здійснює американський Федеральний резерв з різницею в подвійному таргетуванні. Бен Бернанке заявляє про достатність вже наявного методу і недоцільність переходу. Слід зауважити, що в період дієвої монетарної політики Fed’у (до 2008 року) політика Федерального резерву викликала неявне таргетування НВВП, яке закінчилося разом з втратою контролю центральним банком над ситуацією в країні.
Протягом 1975-2007 неявно таргетував НВВП Банк Англії: незалежно від очікуваної і фактичної інфляції відбувався стабільний ріст номінального ВВП. За підсумком 2010-2011 року (і судячи з планів на 2012), Банк Англії повертається до неявного таргетування НВВП: інфляція перевищує цільовий рівень на 2% в 2010 і більш, ніж на 1% в 2011 (і аж ніяк не планує притримувати інфляцію в 2012)
Кого почитати:

Немає коментарів:

Дописати коментар