короткий шматок з сьогоднішнього робочого файлу, трохи редагований
Таргетування НВВП — це коли центральний банк обирає певний рівень або тренд номінального внутрішнього продукту і з допомогою своїх інструментів гарантує виконання цього прогнозу.
Ідею підтримують:
Скот Самнер (він чесно наше все!), Пол Кругман, Крістіна Ромер, Ларс Крістенсен, Девід Бекворс.
Таргетування номінального ВВП активно дискутується в
академічних колах протягом кількох останніх років з огляду на дискредитацію інфляційного
таргетування в умовах значного негативного шоку попиту, який супроводжував останню кризу, і наступних проблем з пасткою ліквідності.
Основними перевагами НВВП як індикатора для монетарної
політики є:
- Повне поглинання шоків попиту (порівняно з частковою протидією інфляційного таргетування).
- Часткова протидія реальному скороченню випуску в випадку шоків пропозиції (на відміну від інфляційного таргетування, яке в подібному випадку нарощує спад).
- Стабілізація рівня очікувань зростання, протидія довгостроковим кризовим явищам.
- Гарантування доходів суб’єктам господарювання, зокрема — податкових доходів бюджету.
- Ефективна антициклічна дія (не як проциклічне валютне таргетування.
- Деяка стабілізація ставок
Реалізація таргетування НВВП ґрунтується на:
- Формуванні номінальних очікувань суб’єктів господарювання (в результаті населення і фірми менше реагують на номінальні шоки).
- Значних обсягах монетарних інтервенцій (куди більших, ніж в інфляційному)
Приклади застосування: аналогічну політику здійснює американський
Федеральний резерв з різницею в подвійному таргетуванні. Бен Бернанке заявляє
про достатність вже наявного методу і недоцільність переходу. Слід зауважити,
що в період дієвої монетарної політики Fed’у (до 2008 року) політика Федерального резерву викликала
неявне таргетування НВВП, яке закінчилося разом з втратою контролю центральним
банком над ситуацією в країні.
Протягом 1975-2007 неявно таргетував НВВП Банк Англії:
незалежно від очікуваної і фактичної інфляції відбувався стабільний ріст
номінального ВВП. За підсумком 2010-2011 року (і судячи з планів на 2012), Банк
Англії повертається до неявного таргетування НВВП: інфляція перевищує цільовий
рівень на 2% в 2010 і більш, ніж на 1% в 2011 (і аж ніяк не планує притримувати інфляцію в 2012)
Кого почитати:
Немає коментарів:
Дописати коментар