середа, 26 грудня 2012 р.

Рошен-фейл

Поки автор займався іншими справами (слоупочив, іншими словами), навколо цукеркоробів із Roschen виникла величезна драма: негідники зібралися продавати в Україні цукерки з російськими обгортками. За рідну мову на обгортках вступився сам Порошенко ("У мене є правило - не втручатися у діяльність компаній, акціонером яких я є.", погана ідея на наш погляд), і зрештою рада директорів здала назад. Хух, криза минула, цукерки будуть рідною мовою. Однак супутніх втрат ми таки зазнали у вигляді демотиваторів жахливої якості.


Пояснення цього рішення рошенцівцями, однак, було цікавим. Проблема, виявляється, в тому, що доводиться економити:

За словами президента Roshen україномовні написи на етикетках замінили на російськомовні, «щоб не платити вартість етикетки».

Він пояснює, що Roshen випускає етикетки з написами тією мовою, яка є зрозумілою в усіх країнах, де продається їхня продукція. А оскільки шоколад Roshen продається тільки в Україні та Росії, то, як каже Москалевський, «ми шукаємо ту мову, яка зрозуміла і там, і там».
Така аргументація висвітлює головну проблему з Рошен: вони заощаджують на фантиках. Це дуже погана ідея, тому що саме фантики є головним джерелом потенційного зростання фірми. Нехтування обгорткою призводить до того, що рошенівці разом з АВК займають найменш прибуткову, найбільш схильну до негараздів нішу на ринку солодощів, продаючи свої продукти за найнижчими цінами, у великих обсягах. Низька маржа, що утворюється в таких умовах, породжує нестабільність (незначні коливання в попиті/цінах ресурсів можуть зробити зробити прибуткове виробництво банкрутом) і штовхає керівництво на дурнуваті кроки, типу русифікації обгорток.

Натомість хитріші виробники будують свій бізнес на розумінні того, навіщо людям цукерки. А люди їдять їх не для того, щоб збагатити свій раціон харчування вуглеводами (для цього є кока-кола), а щоб підняти собі настрій. А ніщо не піднімає настрій краще, ніж відкривати гарно зроблену, якісну, і оригінальну коробку, повну шоколаду.

Моя пропозиція до компанії Рошен: панове, найміть нормального дизайнера, зробіть по гарній обгортці на кожну країну продажу, розріжте Ромашку на чотири частини, обгорніть її в нові обгортки, і продавайте вчетверо дорожче. І вам більше ніколи не доведеться економити на дріб’язку.








1 коментар: